Zespół Szkół nr 24 w Bydgoszczy

Program Comenius

Uczenie się przez całe życie

                   

Wielostronne projekty szkół

 

CELE PROJEKTU

1.    Comenius to program, który wspiera finansowo oraz merytorycznie partnerską współpracę  szkół europejskich. Projekt „ FRESH EYES FOR NEW COMMERCE” realizowany będzie w latach 2012-2014.

2.   Projekt realizowany jest ze środków Unii Europejskiej.

3.   Celem projektu jest rozwijanie u młodzieży wiedzy o różnorodności kulturowej i językowej Europy oraz pomaganie młodym ludziom w nabywaniu podstawowych kompetencji życiowych niezbędnych do osobistego rozwoju. Nasz projekt szczególny nacisk kładzie na rozwijanie przedsiębiorczości i umiejętności biznesowych.

4.   W trakcie realizacji projektu uczniowie będą wykonywać prace artystyczne, opracowywać i publikować  materiały, organizować kiermasze, imprezy i wystawy oraz rozpowszechniać efekty projektu.

5.   W realizacje projektu zaangażowanych jest pięć państw: Wielka Brytania, Polska, Turcja, Włochy oraz Hiszpania.

 

INFORMACJE OGÓLNE

  1. W ramach realizacji projektu Comenius "Fresh eyes for new commerce" przewiduje się wyjazdy do szkół partnerskich oraz wizytę partnerów zagranicznych w Zespole Szkół nr 24 w Bydgoszczy.
  2. Udział w projekcie jest dobrowolny.
  3. Językiem roboczym projektu jest język angielski.
  4. Uczniowie biorący udział w projekcie tworzą tzw. „grupę projektową”
  5. Ze względu na niewielką ilość uczniów, którzy mogą uczestniczyć w tych wyjazdach traktowane są one jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
  6. Wyjazdy są opłacone z grantu otrzymanego przez szkołę (zakup biletów lotniczych, ewentualnie koszty zakwaterowania w hotelu - w przypadku braku możliwości goszczenia przez partnerów zagranicznych), uczeń zobowiązany jest jednak posiadać kieszonkowe na drobne wydatki nie pokrywane z grantu, w kwocie określonej każdorazowo przez koordynatora i podanej do wiadomości przed wyjazdem.
  7. W projekcie biorą udział uczniowie klas I Gimnazjum i  I LO
  8. Udział w projekcie jest dobrowolny

 

 

REKRUTACJA

  1. Przy kwalifikacji na wyjazdy uwzględniane będą następujące kryteria:
    1. Stopień zaangażowania ucznia w realizację projektu, gotowość reprezentowania szkoły
    2. Frekwencja na zajęciach
    3. Terminowość realizacji zadań oraz odniesione sukcesy
    4. Nienaganne zachowanie
    5. Stopień znajomości języka angielskiego potwierdzony przez nauczyciela przedmiotu
    6. Pozytywna opinia wychowawcy o uczniu
    7. Pozytywna opinia pedagoga szkolnego o uczniu
    8. Deklaracja przyjęcia ucznia ze szkoły partnerskiej
    9. Aktualny paszport
    10. Pisemna zgoda rodziców na wyjazd

 

  1. W szkole powołany jest zespół rekrutacyjny, który dokona rekrutacji uczniów biorących udział w wyjeździe. Zespół liczy co najmniej 3 osoby i składa się z  Dyrektora szkoły, koordynatora oraz jego zastępcy lub nauczycieli uczestniczących w realizacji Projektu.
  2. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy ilość uczniów, którzy mogą wziąć udział w wyjeździe, utworzona zostanie grupa rezerwowa.
  3. Niemożność wyłonienia uczestników wyjazdu według określonych powyżej kryteriów spowoduje konieczność przeprowadzenia losowania.
  4. W przypadku niewłaściwego wywiązywania się z zadań projektowych, nieodpowiedniego zachowania się podczas trwania projektu uczeń zostaje wydalony z grupy projektowej.
  5. W przypadku rezygnacji ucznia zakwalifikowanego do wyjazdu, do udziału w wyjeździe zostanie zaproszony uczeń z listy rezerwowej.
  6. Jeżeli uczeń zakwalifikowany na wyjazd do szkoły partnerskiej zrezygnuje z tego wyjazdu, rodzic/opiekun prawny ucznia zobowiązuje się do poniesienia kosztów wynikających z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.).

                        ZASADY UCZESTNICTWA W WYJAZDACH

  1. Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
  2. Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów (formularz wniosku, zgoda rodziców, karta informacyjna) oraz pisemnego potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wymiany.
  3. Każdy uczestnik wyjazdu musi być do niego odpowiednio przygotowany (odpowiedni ubiór, obuwie, dokumenty itp.)
  4. Każdy uczestnik zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać poleceń kierownika wyjazdu i opiekunów.
  5. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:

a.   Samodzielnego - bez zgody kierownika wymiany czy opiekującej się rodziny - oddalania się od grupy.

b.   Kąpieli i używania sprzętu pływającego bez zgody kierownika wyjazdu.

c.   Spożywania alkoholu i substancji psychoaktywnych w jakiejkolwiek postaci.

d.   Palenia papierosów.

  1. Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym domu goszczącym czy też innym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
  2. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia.
  3. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje przestrzeganie przepisów BHP, przeciwpożarowych, i kodeksu ruchu drogowego.
  4. Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju oraz nie naruszać godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania.
  5. W przypadku nie podporządkowania się postanowieniom niniejszego regulaminu nastąpi wykluczenia ucznia z dalszego udziału w Projekcie, obniżenie oceny z zachowania oraz zastosowanie kar przewidzianych w statucie szkoły.
  6. W przypadku wyrządzenia szkody przez uczestnika wyjazdu odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice.
  7. Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Koordynator zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od niego.
  2. W przypadkach spornych decyzję podejmie komisja złożona z  Dyrektora szkoły, koordynatora i co najmniej jednego nauczyciela realizującego projekt.
  3. Aktualna treść regulaminu jest dostępna u koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Comenius.

 

Wrzesień 2012rok